loading...
خبرگزاری فرهنگی غرب وشمالغرب کشور
روابط عمومی بازدید : 147 دوشنبه 28 تیر 1395 نظرات (0)

معاون فرهنگی  وروابط عمومی وارتباطات هیئت رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور گفت: "تکلیف‌گرایی" و "ولایت‌مداری" بزرگترین عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس بود.

سردار داود غیاثی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار هیئت رزمندگان غرب وشمالغرب اشاره به پیروزی ملت ایران در فتح خرمشهر اظهار داشت: پیروزی ملت ایران در آزادسازی خرمشهر کار بزرگی بود که با ایمان، وحدت، تکلیف‌گرایی و ولایت‌مداری به وجود آمد و وحدت نیروها و مردم و سپردن جنگ به دست مردم و در واقع مردمی شدن جنگ زیر پرچم ولایت از عوامل اصلی آن پیروزی بود.

وی افزود: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و با رمز یا علی بن ابیطالب(ع) و بزرگترین شادی و پیروزی ملت ایران، یاران مسیح کردستان در لشکر شهید بروجردی در این روز که شهادت شهید بروجردی است برای جشن پیروزی خرمشهر دور هم گرد آمدند.

معاون فرهنگی وروابط عمومی وارتباطات هیئت رزمندگان غرب وشمالغرب تصریح کرد: در این جشن خانواده‌ شهدای بلوچ، شهدای حرم، شهدای ترور، شهدای غرب و شمال غرب کشور به‌ همراه خانواده فرماندهان و رئیسان، مدیران کشوری و لشکری دور هم جمع می‌شوند تا پیروزی خرمشهر را در 34 سالگی آن جشن بگیرند.

غیاثی‌راد بیان داشت: از آنجا که فتح خرمشهر اقتدار سیاسی-نظامی جمهوری اسلامی ایران و کاهش توجیه صدام در کشورهای عربی و در حقیقت شکست استراتژی‌های صدام را به‌ دنبال دشت همچنین به‌ لحاظ سیاسی سیاستمداران کشور ما پس از فتح خرمشهر در سطحی بالاتر از سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این شکست طوری بود که رسانه‌های خارجی اعتراف کردند که پیروز میدان جنگ جمهوری اسلامی ایران است، همین‌ طور شکست سکوت سازمان ملل متحد که تا قبل از فتح خرمشهر سکوت کرده و قطعنامه‌ای صادر نمی‌کرد بعد از آزادسازی خرمشهر قطعنامه صادر کرده و در واقع سکوت را شکست.

مسئول روابط عمومی  هیئت رزمندگان غرب وشمالغرب عنوان کرد: بنابر این حامیان صدام پس از فتح خرمشهر ناامید شده و به دنبال راه‌حل‌های غیر نظامی رفتند تا مانع سقوط صدام شوند.

غیاثی‌راد خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر فتح بزرگی بود که با ایمان، وحدت، نظم، تکلیف‌گرایی و ولایت‌مداری رزمندگان به‌ وجود آمد و وحدتی بین ارتش و سپاه، نیروی انتظامی و کمیته انقلاب اسلامی و شهروندی ایجاد شد.

وی افزود: وحدت بسیج و نیروهای مسلح و دادن جنگ به مردم و مردمی شدن جنگ از عوامل پیروزی در این جنگ است که بزرگترین و اصلی‌ترین عامل پیروزی تکلیف‌گرایی و ولایت‌مداری بود که در زیر پرچم ولایت حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفتند.

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور عنوان کرد:عملیات فتح خرمشهر توازن نظامی به سود جمهوری اسلامی را تغییر داد و نیروهای دشمن را به فروپاشی روحی کشاند این در حالی بود که بسیاری تصور می‌کردند که تجاوز نظامی عراق پایان حیات نظام انقلابی ایران است.

غیاثی‌راد ادامه داد: فتح خرمشهر یکی از نادرترین حماسه‌ها در 200 سال اخیر است و همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند فتح خرمشهرفتح خاک نبود بلکه فتح ارزش‌های اسلامی بود.

وی بیان داشت: با دلاوری‌ها و فداکاری‌های مردم غیرتمند ایران دشمن از رسیدن به اهداف خود که یکی از آنها حاکمیت بر اروند(دسترسی به خلیج فارس) بود باز ماند و به شکست تن داد.

سردار غیاثی راد تصریح کرد: پس وظیفه ما این است که در هر چه بیشتر شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس و به‌ ویژه فتح خرمشهر تلاش کنیم تا نسل جوان از این ارزش‌ها مطلع شده و در حفظ آن کوشا باشند.

روابط عمومی بازدید : 166 دوشنبه 28 تیر 1395 نظرات (0)
رضا سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار هیئت رزمندگان غرب وشمالغرب در زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری آئین‌های یادبود شهدا توسط هیئت رزمندگان اسلام اظهار کرد: برگزاری این آئین در جریان سفر هیئتی از رزمندگان غرب و شمال غرب به تهران قطعی شده است. وی به حضور مسئولان کشوری و لشگری در آئین گرامیداشت شهدا و همچنین اشاره و اضافه کرد: در این آئین از سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان توسط مسئولین رزمندگان غرب وشمالغرب تقدیر شد. مدیر اجرایی هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب استان زنجان با اشاره به انتخاب زنجان به عنوان شهر معین بانه طی سال‌های جنگ و بعد از آن تصریح کرد: این دو شهر طی این سال‌ها با هم همکاری داشته‌اند. سبحانی از برگزاری جلسه با سردار سرلشگرایزدی برای برنامه‌ریزی‌ برگزاری یادواره شهدای غرب و شمال غرب در زنجان خبر داد و گفت: این آئین با حضور سردار سرلشکرایزدی برگزار می‌شود. وی استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه و زنجان را عضو هیئت رزمندگان اسلام غرب و شمال غرب کشور برشمرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سالانه برای شهدای غرب و شمال غرب کشور آئین بزرگداشت برگزار می‌شود. مدیر اجرایی هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب استان زنجان خارج کردن شهدای غرب و شمال غرب کشور را از غربت مهم‌ترین هدف برگزاری یادواره عنوان کرد و ادامه داد: شهید شاخص نخستین یادواره شهدای غرب و شمال غرب کشور با نام شهید تازه تفحص شده زنجان شهید "منصور سودی" برگزار می‌شود. سبحانی شهید نصراللهی را از دیگر شهدایی برشمرد که برای برگزاری یادواره آن در هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب کشور برنامه‌ریزی می‌شود.
روابط عمومی بازدید : 155 دوشنبه 28 تیر 1395 نظرات (0)

حسن روحانی شب گذشته با حضور در منزل شهید مجید شهریاری با خانواده این شهید دیدارکرد ایثار و فداکاری های شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنان نشان از همدلی واتحاد برای رسیدن به هدفی واحد است و در این راستا امروز باید به شرایط منطقه بنگریم و برای اهداف ملی و سربلندی اسلام و ایران متحد شویم.

روابط عمومی بازدید : 114 دوشنبه 28 تیر 1395 نظرات (0)

• دیدار دکتر روحانی با ابراهیم محمدی آزاده و جانباز 45 درصد دفاع مقدس
دکتر روحانی همچنین با حضور در منزل ابراهیم محمدی، آزاده و جانباز 45 درصد دفاع مقدس با خانواده وی دیدار کرد.
رییس جمهوری در این دیدار نیز از روحیه والای آزادگان کشور در دوران سخت اسارت تجلیل کرد و افزود: ایثار جانبازان و آزادگان و صبر آنان در برابر سختی‌ها مسیر تعالی را در برابر فرزندان امروز کشور گشوده است. 
دکتر روحانی تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران افتخاری برای رییس جمهور و دولت است.
ابراهیم محمدی، آزاده و جانباز 45 درصد دفاع مقدس که در سال 59 در عملیات فتح‌المبین در منطقه فکه به مقام رفیع جانبازای نایل آمده و به مدت 10 سال در اردوگاه‌های رژیم‌های بعث عراق در اسارت بوده است با گرامی داشت یاد شهید ابوترابی و تجلیل از روحیه بالای او در دوران اسارت به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت.
در این دیدارها حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری، دکتر روحانی را همراهی کردند.

روابط عمومی بازدید : 112 دوشنبه 28 تیر 1395 نظرات (0)

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در منزل شهیدان محمدرضا، مجتبی و عباس حسین جانی با پدر، مادر و خانواده این شهیدان والامقام دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر روحانی در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری های خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.
رییس جمهوری تصریح کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.
دکتر روحانی افزود: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم.
در این دیدار پدر و مادر شهیدان حسین جانی به بیان خاطراتی از سجایای اخلاقی و رشادت‌های فرزندان شهید خود پرداختند.
شهید محمد رضا حسین جانی در سال 62 در منطقه پنجوین عراق، شهید مجتبی حسین جانی در سال 63 در منطقه فاو و شهید عباس حسین جانی در سال 65 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

تعداد صفحات : 63

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 625
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 142
  • باردید دیروز : 179
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 709
  • بازدید ماه : 1,526
  • بازدید سال : 7,526
  • بازدید کلی : 177,464